Město Štramberk

Cyklovýlety

Bernartice nad Odrou - lesní mlýn

Štramberk - Závišice rozcestí - Rybí - Nový Jičín (kolem autobusového a vlakového nádraží, gymnázia)- Loučka ( za benzínovou čerpací stanicí doprava) - doprava na Bernartice - v Bernarticích sjedeme kopec až do údolí - Občerstvení u Odry - Lesní mlýn - doleva až na hlavní silnici a na ní doprava směr Kunín - Šenov - Nový Jičín - Žilina - Životice - Ženklava - Štramberk Délka trasy: cca 50 km

Blahutovice, Hrabětický les

Štramberk - Ženklava - Životice - Žilina - Nový Jičín (kolem autobusového a vlakového nádraží, gymnázia směr vlevo) - Loučka - Starý Jičín - Starojická Lhota - Dub - Blahutovice - Polom - Lučice - Hrabětický les - Hrabětice - Jeseník nad Odrou - Kunín - Šenov - Nový Jičín - Rybí - Libotín - kolem retenční nádrže směr Ženklava (za mostem vlevo po pěšince přes můstek po písčité cestě kolem potoka, vyjedeme vedle vápenky Kotouč, spol. s r.o.)- Ženklava - Štramberk Délka trasy: cca 76 km

Cyklovýlet Na Ondřejník za poklady

Štramberk - Kopřivnice ( přes zastávku ČD, kolem areálu bývalé Tatry), kolem Dury vlevo a na křižovatce vpravo - Vlčovice(kolem fotbalového hřiště přes hlavní cestu vedle restaurace, výjezd před hasičárnou ve Vlčovicích) - na konci Vlčovic asi po 200m odbočka vlevo (stará silnice), na mostě vpravo kolem potoka a vyjedeme v Tiché - Kozlovice hned na první křižovatce doprava směr Ondřejník - na konci Kozlovic vlevo do lesa - po vrstevnici až na Solárku - Frýdlant nad Ostravicí - Pstruží - Čeladná - Kunčice pod Ondřejníkem - Tichá - Vlčovice - Kopřivnice - Štramberk Délka trasy: cca 65 km

Cyklovýlet na výletiště Puntík

Štramberk - Rybí - Puntík - Žilina - Životice - Ženklava - Štramberk Délka trasy: cca 20 km

Kostel sv. Kateřiny

Do Lešné na rododendrony

Štramberk - Ženklava - Mořkov - Hodslavice - kolem pramenů Zrzávky - Hostašovice - Jasenice - Příluky - Lešná - Palačov - Jičina - Loučka - Nový Jičín & Délka trasy: cca 53 km

Do Sedlnice za sněženkami

Štramberk - Závišice - Borovec - Sedlnice - Borovec - Závišice - Paseky - Libotín (kolem retenčky) - Štramberk Délka trasy: cca 20 km

Hustopeče nad Bečvou

Štramberk - Ženklava - Životice - Žilina - Nový Jičín - Loučka - Jičina - Palačov - Poruba - Hustopeče nad Bečvou - Vysoká - směr Dub - křižovatka směr Polouvsí. Délka trasy: cca 72 km

Na Hukvaldy za kvetoucími jírovci (kaštany)

Štramberk - Kopřivnice - Lubina - Horní Sklenov - Hukvaldy obora - Měrkovice - Vlčovice - Lubina - Kopřivnice - Štramberk Délka trasy: cca 45 km

Rovnou na Roveň

Štramberk MIC - Závišice rozcestí - Rybí- dojedem k hlavnímu tahu do Ostravy, přejedeme na druhou stranu, dáme se vlevo podél silnice, až dojedeme k závoře (na pravé straně), kolem ní se dostaneme na silnici přes les Roveň - Hukovice - Bartošovice - Sedlnice - Borovec - Závišice - Paseky - Libotín - Štramberk (pokud se chcete vyhnout přejíždění přes hlavní silnici, lze asi 1 km za Rybím odbočit vpravo na polní cestu, která nás dovede pod silniční most, za ním se dáme doleva a dostaneme se na stejné místo jako při přejezdu hlavního tahu) Délka trasy: cca 36 km

Rybníky kolem Košatky a Jistebníka

Štramberk - Závišice - Borovec - Sedlnice - Nová Horka - Albrechtičky - Petřvaldík - Košatka - Jistebník - Košatka nad Odrou - Stará Ves nad Ondřejnicí - Petřvald & Délka trasy: cca 65 km

Za hnízdícími ptáky na Kotvici

Štramberk - Závišice - Borovec - Sedlnice - Nová Horka - Kotvice (kolem rybníků) - Albrechtičky - Nová Horka vlevo na hlavní silnici, mineme odbočku na Sedlnice a pak zabočíme doleva přes Mošnov (staré letiště) - Skorotín - Klokočov - Příbor - Kopřivnice - Štramberk Délka trasy: cca 45 km

Za koupáním a pohodou na libotínské koupaliště

Štramberk - Závišice - Paseky - Libotín koupaliště - Ženklava - Štramberk Délka trasy: cca 12 km