Město Štramberk

Cyklovýlet Na Ondřejník za poklady

Štramberk - Kopřivnice ( přes zastávku ČD, kolem areálu bývalé Tatry), kolem Dury vlevo a na křižovatce vpravo - Vlčovice(kolem fotbalového hřiště přes hlavní cestu vedle restaurace, výjezd před hasičárnou ve Vlčovicích) - na konci Vlčovic asi po 200m odbočka vlevo (stará silnice), na mostě vpravo kolem potoka a vyjedeme v Tiché - Kozlovice hned na první křižovatce doprava směr Ondřejník - na konci Kozlovic vlevo do lesa - po vrstevnici až na Solárku - Frýdlant nad Ostravicí - Pstruží - Čeladná - Kunčice pod Ondřejníkem - Tichá - Vlčovice - Kopřivnice - Štramberk Délka trasy: cca 65 km

Občerstvení: Restaurace ve Vlčovicích, v Tiché, Kozlovicích, na Solárce, v Pstružím,
Frýdlantě n.O., Kunčicích

Majestátní hřeben Ondřejníku - nejvyšší část Štramberské vrchoviny- je spojován s legendárním zbojníkem Ondrášem a poklady, které tam schoval. Nejstarší zmínka o jeskyni 200m dlouhé s ukrytými poklady pochází už z roku 1525. Nejvyšší vrchol Ondřejníku je Skalka (964m). Solárka - tam stojí kamenná kaplička se zvoničkou, jsou tu lavičky, ohniště a občerstvení. Stojí zde turistická chata Ondřejník, historicky nejstarší turistické středisko v Beskydech. Chata Solárka vyhořela a dnes je zbourána.

Zajímavosti po trase:
Tichá - první zmínka ze 13. stol. Na území obce se nachází travertinová kaskáda (přírodní památka ) - koryto vzniklé erozí a usazováním travertinu
Vlčovice -první zmínka 1437. Cenou památkou je hrazený gotický kostel Všech svatých s areálem hřbitova a ohradní zdí.
Frýdlant nad Ostravicí - první zmínka z r. 1300, v 16. století vznik "hamrů", v 19. stol se z nich vyvinuly železárny. Kulturní památkou je farní barokní kostel sv. Bartoloměje z r. 1665, novobarokní radnice a novogotický klášter.
Narodil se zde malíř a grafik Ferdiš Duša.
Čeladná - první zmínka ze 16. stol. z r.1581. Hamry, později hutě a drátovny. Působili zde portáši- bezpečnostní sbor na ochranu zemských hranic.
Kunčice pod Ondřejníkem - byly založeny ve 13. stol. Stojí zde podkarpatský dřevěný kostelík z konce 17. stol. Pochází z Podkarpatské Rusi z vesnice Hliňanka, kde ho v roce 1928 zakoupil pan Šebela, ředitel Báňské a hutní společnosti Ostrava, který měl v Kunčicích letní sídlo.