Město Štramberk

Putování po regionu/tipy na výlety

Bernartice nad Odrou - lesní mlýn

Štramberk - Závišice rozcestí - Rybí - Nový Jičín (kolem autobusového a vlakového nádraží, gymnázia)- Loučka ( za benzínovou čerpací stanicí doprava) - doprava na Bernartice - v Bernarticích sjedeme kopec až do údolí - Občerstvení u Odry - Lesní mlýn - doleva až na hlavní silnici a na ní doprava směr Kunín - Šenov - Nový Jičín - Žilina - Životice - Ženklava - Štramberk Délka trasy: cca 50 km

Blahutovice, Hrabětický les

Štramberk - Ženklava - Životice - Žilina - Nový Jičín (kolem autobusového a vlakového nádraží, gymnázia směr vlevo) - Loučka - Starý Jičín - Starojická Lhota - Dub - Blahutovice - Polom - Lučice - Hrabětický les - Hrabětice - Jeseník nad Odrou - Kunín - Šenov -Nový Jičín - Rybí - Libotín - kolem retenční nádrže směr Ženklava (za mostem vlevo po pěšince přes můstek po písčité cestě kolem potoka, vyjedeme vedle vápenky Kotouč, spol. s r.o.)- Ženklava - Štramberk Délka trasy: cca 76 km

Cyklovýlet Bernartice nad Odrou - lesní mlýn

Cyklovýlet Na Ondřejník za poklady

Štramberk - Kopřivnice ( přes zastávku ČD, kolem areálu bývalé Tatry), kolem Dury vlevo a na křižovatce vpravo - Vlčovice(kolem fotbalového hřiště přes hlavní cestu vedle restaurace, výjezd před hasičárnou ve Vlčovicích) - na konci Vlčovic asi po 200m odbočka vlevo (stará silnice), na mostě vpravo kolem potoka a vyjedeme v Tiché - Kozlovice hned na první křižovatce doprava směr Ondřejník - na konci Kozlovic vlevo do lesa - po vrstevnici až na Solárku - Frýdlant nad Ostravicí - Pstruží - Čeladná - Kunčice pod Ondřejníkem - Tichá - Vlčovice - Kopřivnice - Štramberk Délka trasy: cca 65 km

Cyklovýlet na výletiště Puntík

Štramberk - Rybí - Puntík - Žilina - Životice - Ženklava - Štramberk Délka trasy: cca 20 km

Kostel sv. Kateřiny

Hustopeče nad Bečvou

Štramberk - Ženklava - Životice - Žilina - Nový Jičín - Loučka - Jičina - Palačov - Poruba - Hustopeče nad Bečvou - Vysoká - směr Dub - křižovatka směr Polouvsí. Délka trasy: cca 72 km

Křížová cesta z Nového Jičína do Štramberka

Samotná křížová cesta je dlouhá 8,5 km a začíná kaplí na konci Slezské ulice nedaleko novojičínského městského hřbitova. Jednotlivá zastavení jsou přehledně vyznačena na mapě a povětšinou kopírují cyklostezku č. 502.

Štramberk - Frenštát - Kopřivnice

Od Národního sadu po Č kolem žel. stanice Štramberk přes Drážné úpatím Červeného kamene (690 m n. m., nejvyšší vrchol Kopřivnických hor, Přírodní park Červený kámen, rozhled na Radhošťské Beskydy a do Moravské brány) na Lichnov.

Štramberk - Hodslavice

Ze štramberského Národního sadu po Č přes koupaliště (pramen železité vody, restaurace) na rozcestí Libotín (410 m n. m., Libotín - Oblast klidu, místo spojeno s pověstmi).

Štramberk - Starý Jičín - Nový Jičín

Z žel. stanice Štramberk vlakem přes Studénku do Suchdolu nad Odrou.